22 november 2009

Boomerangs hemkollektion...

...J:s favoritklädmärke Boomerang har gjort en hemkollektion. Nu kanske J blir mer inredningsintresserad!? Nu kan han ju matcha sina tenniströjor med en snygg pall.

Formgivaren Jens Fager har designat en pall, en bänk, mattor och lampskärmar. Det som är unikt för möblerna är att de är tillverkade i återvunna Boomerang-plagg och mattorna av textilspill. Detta gör att varje möbel är unik. Delarna av trä är tillverkade i Sverige. Jag tycker att detta är en väldigt kul idé, både att möblerna är svensktillverkade (alltid ett plus), men även att textilen är återvunnen. Pris vid förfrågan.


bilder: Elle Interiör

Nu ska jag ut på en promenad i regnet
KRAM

1 kommentar:

  1. Hej på dig!

    Va kul att jag råkade slinka in här hos dig! Jag gillar din stil och ditt hem är super snyggt! hit vill jag gärna komma tillbaka!

    K R A M // T i n a

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...