30 oktober 2011

Söndagssvepet

Redan söndag och välkommen vintertid. Nu väntar ljusare morgnar, men mörkare eftermiddagar. Vet inte vad som är bäst? I vilket fall som helst längtar jag till vi får rota fram adventslådan och hänga fram stjärnor och ljusstakar. Alltid lika mysigt. Igår firade maken och jag att vi varit gifta i sex månader. Tänka sig vad tiden rullar på. Känns som om det var igår vi traskat upp för alla trappor i Eiffeltornet hand i hand och var världens lyckligaste. Maken överrraskade med fin rosbukett i härliga färger.
Tack snälla! På kvällen vankades det spansk afton med härliga vännerna. Massor med sangria och tapas. Till efterrätt Creme Catalana. Mums säger jag. Är fortfarande mätt och lite träningsvärk i magmusklerna har jag allt efter allt skratt. Härligt! Nu när vintern kommer allt närmare blir jag allt mer sugen på att krypa in en härlig stickad kofta eller polotröja. Blev om än mer sugen efter H&M:s inpirerande vinterkampanj med Anja Rubik. Härliga krispiga svartvita inspirationsbilder. Vill ha allt! Snubblade över härliga Cocoa and Hearts på en av mina surfingrundor och blev smått förälskad. Tänk att enkla penseldrag i härliga kulörer kan bli så fantastiskt fint. Ett sådant här litet mästerverk får gärna hamna på mitt sängbord. Hur fint som helst! Jag som många andra har fastnat i fenomenet Pinterest och där fann jag detta fiffiga sätt att hänga upp konstverk på. Allt från barnens teckningar till fina affischer. Att man kunde ha sådan nytta av tråkiga byxgalgar i trä som lätt kan fyndas på bland annat IKEA hade jag inte en susning om. Me like ♥ Veckans topp-låt är helt klart I´m on Fire med Mr Bruce. Ja K, jag vet att jag är lite efter med detta, men nu förstår jag. Detta är himmelriket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...