20 maj 2012

Söndagssvep


Fika ute är lika med sommar. Lyssna på fågelkvitter, njuta av goda kakor och skuggan under parasollet. Jag vill fika in sommaren med nya fina kaffekoppar. Mina gamla känns som om dom gjort sitt nu. Svartvita från Marimekko är än så länge de starkaste kandidaterna. Vågar jag köra en mix eller ska jag hålla mig till dom prickiga? Fina Weronica med lika fin blogg som läses flitigt flera gånger i veckan har tipsat Ikea livet hemmas läsare om pastelliga picknicktips. Superhärlig inspiration och hela inlägget och fler bilder hittar du här. Finaste svägerskan kunde inte motstå en fin rödvitrandig klänning häromsistens. Kände direkt det där suget i maggropen när jag såg fina klänningen. Vet att man inte ska härmas, men när jag sprang förbi Lindex skyltfönster häromdagen och såg en liknande klänning kunde jag inte låta bli. In, prova, kassan och hem. Supernöjd. Kommer bli perfekt med converse och jeansjacka. Sötnos, du var först och jag hoppas att jag är förlåten. Trion Claesson Koivisto Rune har för ett tag sen i samarbete med Marrakech Design lanserat en serie med golvplattor. Resultatet är nog det ultimata beviset på hur vackert det kan bli när modern design möter traditionellt hantverk. Serien består av tre mönster Casa, Dandelion och Stone som kan kombineras i olika mönsterställningar. Min favorit är nog Stone, som påminner lite om mönstret på mina kommande kaffekoppar Siirtolapuutarha. Apropå marockanskt har jag blivit hopplöst förälskad i en konjaksfärgad skinnpuff med stjärnmönster. Passar perfekt som fotpall till den här favoriten och jag känner på mig att skinnet kommer att åldras med värdighet och bara bli vackrare för var dag som går.

Nu dags för Mästarnas mästare, sen Zlatan och till sist God natt.
Hoppas att ni får en fin vecka tjugoett

2 kommentarer:

  1. Åh,den där klänningen är superfin ju !! Tack för tipset ...måste kollas in !! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning! Och puffen var ju tokfin, älskar skinnet. Det kommer som du säger bara att bli finare och finare med åren!

    kram /iris

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...