16 oktober 2011

Todeloo söndag

Har ni haft en bra helg mina vänner? Min har varit alldeles superbra.Trettioårsfest för bästaste O i lördags och söndagen har tillbringats i svampskogen på trattisjakt. Skörden ligger nu på torkning i arbetsrummet. Perfekt smaksättning i höstgrytan. Mumsigt. I fredags invigdes nya klänningen och fina armbandet från Lite Kalabalik. Fint eller hur? Tack snälla M för de fina presenterna. De fina klänningarna från Åhlens har blivit ett av höstens favoritplagg. Perfekt passform och kvalitet. Passar både till fest och jobb. Me like. Har både den gröna och vinröda och funderar på en svart också. Den karamellen får jag suga på ett tag till. En tur till stan hann vi med i lördags innan den stora festen. Ny gardinstång med tillbehör införskaffades och monterades i sovrummet. Nu sitter den på plats i taket (!) och väntar på gardinerna som damp ner i brevlådan i fredags. Toppen med hemleverans från Hemtex. Anledningen till takplaceringen är att jag är ute efter en hotellfeeling i sovrummet. Veckade sidenliknande gardiner från golv till tak. Kommer att bli så bra. Tack snälla svärmor för hjälpen med uppläggning.  Kicks fick sig ett besök på vägen hem. Jag är riktigt sugen på att färglägga naglarna med de härliga nagellacken från Essie. Jag som aldrig målade naglarna tidigare har fastnat i nagellacksträsket och Essie ska jag vara något riktigt speciellt. Hade bestämt mig för Chocolate Cakes, men när jag stod där ville jag ha alla och det slutade med lite ångest och jag gick tomhänt därifrån. Bättre lycka nästa gång!
Ni som inte är inredningsoholic som jag kanske har missat den stora washivågen och undrar vad jag skrev om i onsdagens inlägg. Washi är en slags tejp som används att tejpa upp saker på väggar eller var man nu vill hänga upp saker någonstans. Man slipper spikhål och dessutom är det dekorativt då tejpen finns i enfärgad kulörer men även med mönster. Kika in hos Darling Things om ni vill klicka hem de fina tejperna. Det sista vi hann med innan vi for hem i lördags var en tur på elektronikbutiken för att spana in en iPad. Funderar på att ge oss själva en sån där liten filur i julklapp. Jag vill ha en vit med rosa fodral, vad annars? Får se vad maken säger om det....
Vad tycker ni? Är iPaden så bra som alla säger? Ikväll har jag suttit och bläddrat i en av mina presenter, nämligen boken Fixa Festen. Längtar redan till nästa fest så att jag kan prova alla roliga tips och recept. Så mycket kul och verkligen värd att köpa. Olika buffér, drinktips, inbjudningskort och mycket annat.
Bilderna är googlade och egenfotograferade

1 kommentar:

  1. Vi har en iPad fast våran är silverfärgad och till den har vi rosa fodral :)
    Fast jag måste erkänna att jag hellre använder vår Macbook och J använder mest Ipad.Lycka till med köpet ni blir säkert jätte nöjda.

    Kram!

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...