21 september 2011

Åttiotre dagar

Ja, jag vet att det är 83 dagar kvar till Lucia och vår glöggpremiär, men jag måste visa årets Blossa. Mer fin flaska än god glögg måste jag erkänna. Smaken är kaffe och dom har lyckats få in årtalet i koordinaterna som i sig visar vilken plats kaffebönorna kommer ifrån. Fyndigt eller hur? Årets lättglögg har smak av äpple i en härligt grön flaska. Denna är jag mest nyfiken på. Kaffe är inte riktigt min grej. Än. Fast jag gillar fina kaffebryggare! Glöggen finns i Systembolagets beställningssortiment från och med den 1 oktober, men den går att förhandsboka redan nu på BLOSSAs hemsida. Blossa 11 kostar 89,-

Collage lånat av Anness
Vi har länge pratat om att köpa fina lampor att belysa diskbänken med i köket, men det har alltid stannat vid en tanke. I måndags gjorde älskling slag i saken och beställde två stycken Bulb från &Tradition och idag damp dom ner i brevlådan. Väldigt snabb leverans, tack för det! Kvällen har därför tillbringats på köksbänken med tänger, skruvmejsel och ihopkoppling av sladdar och det blev så fint. Jag älskar våra nya lampor! Bilder kommer en annan dag. Mörkret omslöt oss innan jag hann fotografera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...