4 augusti 2011

Choklad

Idag kliade det i trädgårdsfingrarna. En runda till handelsträdgården stod helt plötsligt på schemat. Den här gången fick en Chokladblomma 'Cosmos Choccamocca' följa med hem. Sägs att den ska dofta mer kakao än Marabou och jag gillar dess yvighet allaredan. Mörkröda, nästa bruna, blommor möter oss nu varje gång vi öppnar dörren. Hoppas att doften gör det lättare att stiga upp på måndag morgon.

Fick även göra ett besök på stormarknaden då gravyren i makens vigselring har strulat. Efter senaste besöket hos guldsmeden beslutades att vi skulle få en helt ny ring och idag kom den! Jättefin och med rätt gravyr. Som plåster på såren följde även ett par fina örhängen med. Glad blev jag som redan har invigt de små raringarna. Tack snälla för bra service ♥ Det var inte bara ett utan två paket som väntade på oss. I det andra låg min efterlängtade Lady Shave från Braun. Benrakning är nog en av de tråkigaste sysslorna som finns. Antingen slutar det med klåda, eksem, skärsår eller gud vet jag. Nu har jag äntligen unnat mig en riktig manick och jag lyckades få den till ett riktigt fyndpris. I storstan kostar de dryga femhundralappen, men efter lite letande på det oändliga nätet hade jag sparat över tvåhundra kronor. Jihoo säger jag till fynd och lena ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...