25 juli 2011

Göteborg

Nästa stopp på vår lilla Sverige-tripp i förra veckan var Göteborg. Fint mottagande av makens moster. Tack söta H för allt! I Göteborg var vi inte ensamma, då Gothia Cup pågick för fullt. Några timmars strosande i stan hann vi dock med. Även älskling shoppade lite. Bland annat ett par fina skor från Peak Performance. Perfekta nu till hösten. För min del blev det mest småsaker som jag spanat in på nätet då butikerna legat allt för långt bort. Den lilla söta fågelholken inhandlades på Designtorget. Fågeln vaktar nu nyckeln till altandörren. Träklossorna formade som kända byggnader i Paris fick jag av min snälla make. De kommer från Muji och kommer kanske att bli vita. Har inte bestämt mig ännu. Fin plexiglasram, även den från Muji, kommer inom kort rama in ett av våra bröllopskort. Te från Pukka köptes i Knäppingsborg och diskmedel från Maison Belle blev jag nyfiken när jag läste denna söta tjejs blogg. Limepress har jag letat efter länge. Hittade en härlig grön och måttsats i rostfritt hos fina köksaffären Josephssons. Även en tur till Ikea-varuhuset i Bäckebol hanns med. Alltid kul att se ett annat sortiment än det som finns på vårt lilla varuhus. Mitt främsta mål var fina tårtfatet Arv, sen damp lite andra saker med på vägen. En fin svart metallkorg från sortimentet Kryddstarkt, en fin glaslykta för värmeljus och en sprits.



Den lilla fina glasburken köptes för några ynka kronor på Bolagret. Innan vi nådde Göteborg gjordes ett stopp vid Bergs slussar. En riktig upplevelse att se alla båtar slussas upp och ner på Göta Kanal. Ett helt otroligt bygge! Hade varit roligt att själv åka båt längs med kanalen, men det får bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...