14 augusti 2010

Mimou.Äntligen har en av mina personliga favoriter kommit med höstkatalog 2010. Det är underbara Mimou som inför hösten har samarbetat med Amelie Heghardt, som har skapat de fantastiska modeillustrationerna i akvarell. Höstens kollektion är en blandning av en modern tolkning av det klassiska toile de jouy och en färgkaskad med blått och orange som visar vägen.
En annan nyhet för Mimou, som jag personligen är väldigt nyfiken på, är att de gått från att skapa endast fina textilier till att lansera en möbelkollektion. Heja Mimou! Sänggaveln och ett fint sideboard får gärna flytta hem till mig.

Bilder är skärmdumpar från Mimous höstkatalog 2010

2 kommentarer:

  1. Underbar blogg! Men vet du hur det funkar när man beställer fr Etsy när det gäller frakt? Det står ju alltid en fraktavgift för produkten men tillkommer det nårra mer avgifter?

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för berömmet! När jag beställde från Etsy betalde jag endast fraktavgift. Kram

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...