7 juni 2010

Garden dreams.Vilket underbart väder helgen har bjudit på! Nu är dock regnet tillbaka, tråkigt men bra för vår gräsmatta. Denna helg har mest tillbringats i trädgården. Funkia, daggkåpor, nävor och andra växter har planterats. Sakta men säkert börja mina rabatter ta form. Längtar till allt står i blom. Vår lilla köksträdgård med citronmeliss, timjan, rosmarin, basilika, dragon och alla möjliga kryddväxter är färdigställd och den luktar underbart!
Även krukorna har fått sig en uppfräschning. Penséerna hade gjort sitt och byttes ut mot blommor i färgskala vitt och lila.

Min stora dröm till trädgården är växthuset/redskapsboden Spira från Hasselfors Garden. Genial idé med växthus i ena halvan och redskapsbod i andra. Finns i fyra olika storlekar från 4kvm till 10kvm.

bilder: privata och Hasselfors Garden


Till hösten när pionerna är på plats tänkte jag bygga en egen variant av deras fina svarta stöd för buskar. Enkel konstruktion och inte svår att bygga själv. Nästan så att jag längtar liiite efter hösten. Trampstenarna ska dock inhandlas så fort vedboden har fått tak och är målad. I Love.

Hoppas att ni njuter lika mycket av er trädgård och krukväxter som jag gör ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...