26 april 2010

Tillbaka.Nu är jag tillbaka efter ett kortare blogg-uppehåll. Har varken haft tid, ork eller lust att blogga. Har inte haft någon som helst inspiration mycket på grund av att jobbet har varit alldeles för mycket. Nu hoppas jag att det börjar lätta och att mina vårkänslor återvänder.
Igår försökte jag och Älskling montera vårt triangelformade soltak Dyning från IKEA, men för att vi skulle få det att passa skulle vi behöva flytta garaget ca två meter. Detta var inget projekt vi ville ge oss på, så soltaket byttes till ett rektangulärt, som jag på egen hand lyckades montera nu ikväll! Duktiga lilla jag. Även vår lilla svart solcellslampa lyckades jag få upp. Nu är nästan trädäcket färdigmöblerat.
Utemöbler är på plats: Check
Agaphantus: Check
Körsbärsträd: Check
Syrenträd: Check
Soltak: Check
Lampa: Check
Nu saknas det lite fler växter, en solstol och lite lull lull. Längtar till allt är klart och man kan sitta med ett glas vin och vänta på att köttet på grillen ska bli klart. Mmm...


I helgen besökte jag och M Gransholms Herrgård. En stor herrgård fylld med antikviteter, som nu i helgen även sålde olivträd och annat fint till trädgården. Gillar verkligen att smita in i små mysiga antikvitetsaffärer. Skulle gärna vilja blanda upp vår moderna stil men en del fina antika möbler. Efter att jag avklarat bottenvåningen av herrgården begav jag mig uppför trappen till ovanvåningen och där stod dom. De fina vita stolarna med cerise sidenklädsel och utan prislapp. Letade upp försäljaren som berömde mig för min goda smak och förklarade att mina favoriter var från 1700-talet och kostade 75 000,- paret. Jaha, varför ska allt som jag hittar kosta skjortan? Nu blir det till att leta på Blocket och andra antikaffärer för att se om jag kan finna stolar i vår prisklass. Typiskt.


KRAM

1 kommentar:

  1. Ja dom var verkligen jätte fina. Synd som sagt att priset var så högt. Kram Snigeln

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...