6 december 2009

Marimekko...

...våren 2009 lanserade Marimekko en egen tapetkollektion. Under 1990-talet hade det finska designmärket en tapetkollektion, som lades ner, men eftersom efterfrågan har ökat har de återigen tagit in tapeter i sitt sortiment. Tack för det Marimekko! Jag har ju tidigare pratat om att tapetsera väggen bakom trappan och nu har jag äntligen hittat en tapetkanditat! Det är mönstret Aarni i svart/rött/vitt. Tror att det skulle passa bra eftersom väggen är så hög, nästan fem meter, och jag vill inte att det ska bli för småplottrigt. Hittade även en kanditat till fondväggen i sovrummet, även den från Marimekko. Den heter Lumimarja i grått. Åh vad jag vill köpa tapeter! Måste bara få JJ att tapetsera den där roliga väggen bakom trappan...
Kan ju bli en fin julklapp till huset från oss!


bilder: Midbec

1 kommentar:

  1. Ska höra med sis imorgon för jag kan med vilken dag som helst..Helst efter 18.00 så J kan passa snäckan om det inte är försent för dig...
    Det är skoj att vi har samma smak :p och visst är fatet fin.Finns att köpa i Växjö i en liten butik, kommer inte på vad den heter men kan förklara var den ligger när vi träffas om du inte redan har hittat dit..Hör av mig imonn...

    kram kram

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...