7 december 2009

Den där fantastiska ön...

...vad jag saknar den nu när vintern börja närma sig. Blåsten, saltdoften, de väderbitna tallarna och de karga landskapet. De flesta åker nog till Gotland på sommarsemestern, men på vintern när alla turisterna återvänt till fastlandet det är då jag vill dit. Sitta hos mormor och morfar med tända ljus, mysa med allt julgodis man kan tänka sig, det är Gotland för mig. Men människor förändras, vissa kommer till himlen, traditioner rinner ut i sanden, nya skapas, men vintern i Visby har jag svårt att släppa. För mamma och pappa är jag smågott, hälften smålänning hälften gotlänning och det är jag stolt över. Nu när jag börjar bli vuxen och skapar mitt egna liv har jag en stor dröm som jag hoppas kunna uppfylla någon gång. Läste förra numret av Family Living om Hannah Widell, som har köpt en gård i Rute. Hon har det precis som jag skulle vilja ha det om jag hade ett hus på Gotland. Det karga, lite slitna får gärna följa med in i huset. I Like! Att kunna öppna dörren, släppa in solen, höra vågorna slå mot strand. Det är min DRÖM.


bilder: Family Living

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...