12 mars 2013

Thonet

Högst upp på tillhusetlistan står nya stolar till matbordet. Maken tvekar och jag längtar. I slutändan brukar han mjukna och bli riktigt nöjd med resultatet. Det svåra i det hela är ju att finna rätt stol. Jag vet i alla fall vad jag inte vill ha och det är formpressade plaststolar med kromunderrede. Tycker att Eames-modellerna har fingurerat i bloggar, i tidningar och på mäklarsidor alldeles för mycket. Jag har helt enkelt tröttnat. En modell som jag förälskat mig i är klassikerna från Thonet. Stolar i böjträ i olika modeller, som jag absolut inte är rädd för att mixa. Enkla och fina och de är mer än välkomna hem till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...