3 oktober 2012

Wienerstolen som erövrade världen

Förkyld och självömkande är precis vad jag är idag. Näsan går knappt att andas genom. Halsen känns som sandpapper. Lite gnällig är jag. Har nu pausat gnällandet och tänkte visa er ett litet fynd jag gjorde i helgen. Ett besök på Röhsska museét var inplanerat och så fick det bli! Jag var på jakt efter planscher med det klassiska Ö:et, men fann ingen som föll mig i smaken denna gång. Istället gled min blick över på ett lite kvadratiskt blad belamrat med svarta stolar. Inte vilka stolar som helst, utan självaste Thonet-stolen i olika versioner. Jippie tänkte jag och ett exemplar fick följa med hem.


Halva arbetsveckan har nu passerat och helgen är efterlängtad.
Nu ska jag krypa under filten i soffan och njuta av en härlig kopp te och Dallas.
Trevlig onsdagskväll på er!

1 kommentar:

  1. Oh vad fin den är! Jag som var på Rhösska i Torsdags...

    Fortsatt trevlig Söndag!

    Emma

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...