28 oktober 2012

Söndagssvep


Ni glömde väl inte att dra tillbaka klockan en timme i natt? Jag måste erkänna att det är skönt att mobilerna nu för tiden ställer om sig själva annars är nog risken att moi glömt bort den lilla tidsomställningen. I vilket fall som helst gillar jag denna söndagen. Extra lång. Extra fint väder. Underbart.
Stod och klämde på Bo Bedres julupplaga i mataffären idag. Snöflingor. Glitter. Suktar efter julinspiration. Den fick inte följa med hem och nu sitter jag i soffan och ångrar mig. Imorgon följer tidningen med hem.
Om en vecka öppnar det nya IKEA varuhuset här i Älmhult. Ska bli så roligt. Ett nytt modernt varuhus med fullsortiment. På grund nyöppningen får vi smålänningar vänta lite extra innan julsortimentet har premiär. Jag kunde ju så klart inte vänta utan varuhuset i Helsingborg har fått sig ett besök. Är väldigt förtjust i årets sortiment. Traditionellt. Rött, grönt och silver. Precis som julen ska vara.
 
H&M:s jul går inte av för hackor den heller! Snart är det dags att hitta julklänningen! Kanske en vit?
 
En sak som jag gillar med mörkret som råder under vinterhalvåret är att man får tända mängder av ljus och bara mysa. Ljusslingor i alla dess former har på senare år blivit väldigt populärt. Ikea kommer få en hel del varianter i sitt julsortiment.
 
Och till sist, Snälla Snälla Tomten. Går att klicka hem här och här
 
Välkommen vintertid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...