31 oktober 2012

Bukettuppdrag

I början av året fick jag av en slump reda på att några av våra bästaste vänner skulle gifta sig. Kunde inte bli gladare för deras skull. Bröllop i sig är alltid underbara. Klä upp sig det där lilla extra. God mat. Härliga tal. Få dela två människors lycka. Detta bröllopet var för mig inte som alla andra bröllop. Jag hade fått ett uppdrag. Den blivande bruden och min vän i vått och torrt undrade om jag ville binda hennes och brudnäbbarnas buketter. Jag? Jag som inte har någon erfarenhet av blombindning. Skulle jag få äran. Buketten är, eller var för mig, en stor del av mitt bröllop. Lukten. Färgen. Pioner kommer alltid att vara en favorit för mig just på grund av denna dag då vi gifte oss. Tänk då att få ansvaret för att försöka skapa alla dessa upplevelser för någon annan. Så klart tackade jag ja. Kulörer bestämdes, blommor valdes ut och dagen innan bröllopet kom leveransen. Darrande händer. Lite frustration. Bruden ville inte se buketten innan bröllopet. Allt hängde på mig. Buketten blev bra och bruden var turligt nog nöjd. Precis som hon ville ha den enligt henne själv. Det här bröllopet kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta precis som bruden. Och J, oavsett om jag jobbar på månen kommer du alltid vara ett del av mitt liv. Utan dig hade jag inte kommit dit jag är idag. Nejlika, fresia och rosor. Underbar kombination


Vänner, halva arbetsveckan har nu passerat.
Härligt eller hur?

2 kommentarer:

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...