3 juni 2012

Söndagssvep

Nu hörrni är det äntligen juni! Månaden då sommarlovet börjar, midsommar, semester för en del, nationaldagen, men framförallt lika med sommar. Syrenen i full blom, lupinerna är på gång och ja det är härligt. Välkommen årets första sommarmånad. Denna dag har minst sagt varit upp och ner. Vi, jag, är inte van vid att släcka sänglampan vid halv fyra snåret. Himmel vad jag är trött idag. Efter årets bästa trettioårsfest är man matt. Härligt matt. Tack snälla söta R och C för en härlig fest! Det är inte bara jag och maken som varit upp och ner idag, även favoritkudden från Svenskt Tenn har hamnat på sniskan. Ny trend kanske?
I ett försök till att piggna till blev det en runda till det stora varuhuset och hem kom vi med nya bestick. Löja har vi spanat in ett tag och idag var det tydligen sista dagen för ett erbjudande på just Löja, så vi kunde inte låta bli. Jag längtar till mina pionbuskar i trädgården är så stora och kraftiga att jag törs använda dom som snittblommor. Nu för tiden tycker jag det är förargligt att klippa i buskarna då de ännu inte har så många blommor. Därför blev det i fredags ett besök hos favoritblombutiken och ett härligt knippe pioner fick följa med hem. De stora rosa knopparna är härliga som dom är, men det bästa är ju när de härliga blommorna nästan är överblommade. Stora, maffiga och underbara. En vårnyhet som jag verkligen ser framemot är Mini Empires samarbete med Bookbinders Design som jag upptäckte via denna fina bloggen. Dalecarlia är kollektionens namn och betyder Dalarna på engelska. Inspirationen är givetvis hämtad från just Dalarna och folklore. De klassiska djuren har fått ett mer nordiskt utseende. Kollektionen börjar säljas i Book Binders butiker från och med 25 juni, men tjuvstartar redan den 18 juni i webshopen. En annan nyhet som jag verkligen ser framemot, fast som jag får vänta på några månader, är designsamarbetet mellan Lindex och italienska Missoni. Wow kan det bli bättre? De klassiska mönstren tillsammans med en av Sveriges klädkedjor. Det bästa av allt är att en del av intäkterna går till bröstcancerforskning. Kollektionen består av dam-, barn- och underkläder samt accessoarer och börjar säljas i slutet av september. En anledning till att längta till slutet av sommaren. Förmodligen den enda också.

// Weronica, Lindex, egna och Mokkasin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...