13 maj 2012

Söndagssvep

Åh härliga soliga söndag. Kunde inte vara en bättre avslutning på veckan. Solen skiner, härlig dag med maken, vetskapen om att nästa vecka bara består av tre ynka arbetsdagar och att dagen till ära är min. Ja ingen födelsedag, men gott och väl namnsdag. Inte fy skam! Efterlängtad bok av dessa härliga systrar gömde sig i paketet. Signerad av författarna dessutom. Tack snälla! Jag är redan full av inspiration efter att ögnat genom boken. Idag när solen lyckats kika fram genom alla gråa moln fick spade och trädgårdshandskar lämna förrådet och göra lite nytta. Förra årets favorit har även i år inhandlats och planterats. Smultron, spirea och marktäckande rosor har också grävts ner. Vissa i kruka andra i landet. Perenner är perfekt även för kruka, i de flesta fall även billigare än vanliga sommarblommor. Två fina hortensia, en av mina favoriter, fick följa med hem. Dessa får dock stanna inne och lysa upp tillvaron. Nu när trädgårdssäsongen dra igång blir jag alltid extra torr om händera. Lösningen är en bra handkräm. I år tror jag att denna ska få göra ett försök. Den fina förpackningen tackar man ju inte nej till. Love and Toast går att köpa här. Längtar tillbaka till macaronernas stad när jag tittar på duktiga Frida och Bodils bilder som du kan se mer av här och här.

Hoppas att ni får en härlig vecka och
njuter lite extra av den kommande långhelgen.

Bonsoir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...