9 maj 2012

Halvlek

Onsdag, vilket innebär att halva arbetsveckan redan är avklarad. Lite seg har jag allt varit efter min långledighet. Inkorg överfull med mejl och väntande kunder tar nästintill musten ur en. Kämpa på! Nästa vecka är bara tre arbetsdagar, jippie! Våren bjuder för det mesta på små önskade och välbehövliga långhelger. Paris bjöd dock inte på någon supershopping. Självklart finns det mycket fint. Till slut blir det för mycket och det börjar blinka error på näthinnan. Favoriten blir för denna gång Abercrombie & Fitch´s otroliga flaggbutik på Champs Elysees. Magnifik byggnad med mastodontgrindar till den perfekt välskötta trädgården. Som fyra frågetecken passerade vi de snyggaste dörrvakterna vi någonsin skådat, ja det fanns dörrvakter, och möttes av den mest osannolika butik i fem plan. Svarta golv, svarta väggar, dämpad belysning, dansande personal, som påminner om hubotar, och kläder sorterade i färgskala. Allt ville jag ha, men ack så dyrt. När vi dagen efter återigen passerade insåg vi vilken tur vi haft. Kön ringlade lång lång utmed promenaden. Absolut värt ett besök. Blev dock inget shoppat på A&F, däremot fick en klänning från Mango följa med hem. Har spanat på den länge, men varje gång jag lyckats finna den live, har den varit slut i min storlek. Nu la jag vantarna på ett marinblått exemplar. Perfekt till midsommar om solen vågar sig fram. Förrådet med produkter från Sephora fick sig en påfyllning. Är löjligt förälskad i doften Coconut. Duschcréme, body butter och pumptvål fick följa med hem. Tidigare var förpackningarna transparanta, måste erkänna att jag gillar dessa mer. Matta vita och perfekta. Mmm ♥♥ Paketet i bakgrunden är till en absolut hjärtevän och stöttepelare. Snart snart hoppas jag att hon får sitt lilla paket som tack för att hon alltid finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...