22 april 2012

Söndagssvep

Sol, regn och födelsedagskalas. Summering av helgen. Maken fyllde år i fredags vilket innebar grillning för hela familjen. Härligt och grillpremiär för vissa. Klocka och resväska gömde sig i paketen. Idag har han packat väskan och återigen rest till varmare breddgrader med jobbet. Saknar honom redan. När ena sänghalvan är tom passar jag på och bjuder in en annan goding, nämligen den här. Känner mig kanske mindre ensam med lite sällskap. En annan bok som vill in i bokhyllan är denna goding skriven av systrarna von Sydow. Läser den ena systerns blogg dagligen, härligt tjej!
Nu när mitt hjärta inte är hemma, fick jag plötsligt ett brevskrivningssug. Varför har man slutat med detta underbara fenomen? Finns väl inget roligare än att finna ett härligt handskrivit brev i lådan efter en lång dag? Skönt att veta att någon har tänkt på just dig och vill göra din dag lite roligare. Finfint brevpapper från Lanvin kan klickas hem här.
Efter att ha vinkat av raringen på tågstationen blev det en fikaturné med mamma. Lantcaféet i Öhr fick sig ett besök och även den intilliggande trädgårdsbutiken. Snart är det dags premiär här hemma för en av mina favoriter. Enligt en del en tantblomma, men det är inget jag bryr mig om. Längtar efter två krispiga i köksfönstret, som när vädret tillåter ska få flytta ut i solen. /Pinterest/Google/AdLibris/Net a Porter/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...