1 april 2012

Söndagssvep

Söndag igen och den där snön blev det inte mycket av. Skönt med stort S. Penséerna behövde inte flyttas in och nu hoppas jag att det var det sista bakslaget innan våren. Första april idag och det har påskpyntats så smått. De små vita fåglarna från Ikeas julsortiment tycker jag passar lika bra som påskpynt. Vitt och allt. Perfekt. Lite björkris och sparsamt med pynt är min melodi. Fint paket från den här affären kom i fredags och innehöll den vita pappersbollen och lite annat smått och gott. Finfint. Förresten har du hört något April april din dumma sill idag? Jag tror att jag lyckats komma undan. Det enda aprilskämtet jag lokaliserat är Ikeas nya jeanskollektion Billy. Haha nästan där! Makens bror med familj åker till Thailand imorgon, dock inget skämt. Låter underbart. Tre veckors semester. Inte helt fel. Något man kanske ska unna sig.
Blir man inte riktigt kurrig när man ser dessa akvarellmålningar? Akvarell och mat är lika med matkonst. Skulle gärna pryda köksväggarna med några stycken. Mer fint ögongodis hittar du i det digitala magasinet Sweet Paul. Underbart ljuvliga Kate Moss i bubbelgumsrosa badrum i senaste Vogue. Perfektion till det yttersta. Go Kate ♥ Det är inte ofta jag och maken bänkar oss framför tv-program, men vi har inte missat ett enda avsnitt av säsongens Sveriges Mästerkock. Varje onsdag har vi hejat och hoppats på Sigrid. I onsdags tog hon hem segern och som vi applåderade. På tisdag släpps hennes kokbok Spisvärme - mat med känsla. Är ni extra nyfikna kan ni tjuvkika lite här.


Hoppas att din första aprilvecka blir precis som en bal på slottet.
Underbar alltså ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...