26 februari 2012

Söndagssvep

Sol, fågelkvitter och de där pirrande känslorna. Våren är på väg. Känner ni också det? Jag vill städa, rensa ut och ta fram allt som påminner om våren. Det är till och med roligt att städa. Jag vill putsa fönsterna så att solen strålar kan skina in i vårt hem ännu mer.
Åh vad jag älskar när våren är på väg
Det blev ingen liten Lilian utan en prinsessa vid namn Estelle Silvia Ewa Mary. Ju mer man tänker på det desto bättre låter Estelle. Modigt av Victoria och Daniel att följa sitt hjärta istället för att följa traditionen. Estelle I like. Idag har vardagsrummet fått sig en rejäl rengöring. Så skönt att få vädra ut och damma av och låta vårdoften få komma in. Efter en tur till Svenssons i Lammhult och Ikea fick även sovrummet sig en dust. In med lite nytt. Självklart har jag en liten liten tanke med de nya påslakanen från Ikea. För två ynka hundralappar fick Emmie Land följa med hem. Egentligen vill jag tapetsera sovrummet med dessa, men då maken är tveksam tänkte jag ta det lite i etapper ♥ Har länge önskat mig en fin ljusslinga från Cable and Cotton och igår unnade jag mig en alldeles egen. Nu lyser trettiofem fina bollar runt sovrumsspegeln och jag ångrar absolut inte mitt inköp. Köptes i fina butiken Sveas design och Vintage. När jag ändå var i stan försökte jag lägga beslag på en cirkelkniv. Lyckades inte särskilt bra, bättre tur i butiken i Göteborg lite längre fram kanske? Fick dille på cirklar efter att ha upptäckt vad man kan åstadkomma med hjälp av en mängd papperscirklar. Åh det kliar i mina pysselfingrar!

I torsdags fick lite nya blommor följa med hem från affären. Murgröna på båge, Krysantemum och Azalea. Grönt och krispigt vitt. Nu är det vårigt i nästan alla fönster. Nu är det snart dags att krypa ner i de nytvättade lakanen, med senaste boken om Elsa av Sofi Fahrman och drömma mig bort. Ända bort till Paris kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...