11 december 2011

Söndagssvepet

Söndag och tredje advent. Helgen har tillbringats i Göteborg. God mat och dryck. Julklappsshopping. Blåst eller snarare storm. Regn. Julmarknad på Liseberg och Haga. Trötta fötter. Alldeles underbart. Fast underbart är det att vara hemma igen. Båda inredningsaffärerna Aschebergsgatan 24, som numera huserar på Södra Larmgatan, och Artilleriet fick sig ett besök. Första gången för oss, men absolut inte sista. Pinterest-Bonnies album Food P0rn rekommenderas inte till alla med kurrande magar. Fantastiska fotografier just på mat. Trots västkustbesök blev det inga skaldjur denna gång. Däremot tapas i mängder, mums! En av mina absolut favorit-bloggerskor, Weronica, har fått den stora äran att gästblogga för Ikea Livet Hemma. Jippie och grattis säger jag! Är ni nyfikna på hela inlägget kan ni klicka här.
Mitt i all shopping tog vi paus för att njuta lite av årets Nobel-fest. Årets fråga var ju självklart hur kronprinsessans klänning skulle se ut. Precis min smak. Enkel, midnattsblå, paljetter och kunglig. Perfekt. Grattis säger vi till svenske poeten Tomas Tranströmer! Efter storstadsbesöket har vi nästintill alla julklappar färdigköpta. Är ni färdiga?
Fina kuddar med djurmotiv från Nunc är en bra juklapp som passar de flesta. Vem tackar nej till en söt pingvin? Min önskelista verkar inte ha någon ände. Hos Artilleriet föll vi båda för den fina plansch över våra hjärtans stad Paris. David Ehrenstråhles tryck Manhattan har nu fått en vän. Vill ha vill ha. Vive la  France!


Fann fler favoritaffärer än de två ovanstående. En av dem är Rum för Papper. Fick med mig hem några efterlängtade washi-tejper. Ångrar att jag inte fick med mig fler. Fann även inspiration till årets julkort. Blir nog kortpyssel imorgonkväll.

Fortsätt njut av tredje advent och
ta några extra pepparkakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...