28 december 2011

Onsdagssvep

Pausen blev längre än planerat. Julen är över och nu är jag tillbaka! De senaste dagarna har vi mest gjort ingenting. Jag har tillbringat många timmar i soffan med boken Elsas Mode av Sofi Fahrman. Rekommenderas varmt för er som gillar chick lits. Boken handlar om Elsa som startar en egen modeblogg och om hennes nya liv i huvudstaden. Genom boken har jag verkligen fått min bloggdos för flera dagar.
If you snooze you loose. Hur var er julafton? Fick ni många fina paket av tomten? Själv är jag mer än nöjd. Tack snälla underbara för alla julklappar. Favoriterna är ju självklart den vita iPaden med rosa fodral, resepengar och fjärilsörhängena. Fick även Leilas senaste bok, bakmatta för macarons från Lékué och finfin pyjamas, som jag myser i hela dagarna. Igår började vi projekt ommöblering på ovanvåningen. Skåp skulle upp för trappan. Hur vi än vred och vände så gick det inte att få upp. Det hela slutade med att vi fick montera ner skåpet, bära upp och montera ihop igen. Men bra blev det. Nu ska soffan roteras, tv bort och lite piff på det så ska det nog vara klart. På nedervåningen ska bokhylla byggas och tavelvägg samlas ihop. Ja, såhär blir det när jag är ledig för länge. Det kryper i fingrarna. Ikväll är det andra och sista delen av den svenska deckaren Misterioso som började igår. Längtar redan. Ikväll klockan nio är vi bänkade i soffan.

Trevlig onsdag på er vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...