28 november 2011

Måndagssvepet

Söndagssvepet blev ett måndagssvep. Efter en blåsig färd hem från Danmark och Lalandia var både jag och maken helt slut. Trots trötthet och påbörjan till simhud mellan tårna firades första advent in tillsammans med goda vänner. Tack för goda pepparkakor och glöggprovning! Perfekt avslutning på en underbar långhelg. I torsdags bar det nämligen av till badlandet i Danmark tillsammans med makens föräldrar och syskon. Alltid kul när det är barn med. Då kan man ju alltid passa på att ta fram sina egna barnsliga sidor och åka vattenrutschbana om och om igen utan att skämmas. Det stormade bra hela helgen och vi hann precis över bron innan det stängdes, puh.
Denna superfina julgranskula i form av en bakelse fick jag av min fantastiska svägerska som tyckte att jag behövde muntras upp. Tack snälla, det värmer fortfarande i hjärtroten. Kulan kommer absolut få en speciell placering i julhemmet ♥ Är ni sugna på en egen bakelse, besök närmaste Åhlens-varuhus. Sprattel sprattel. Dessa fina spratteldockor i trä formgivna av Victoria Ladefoged kan shoppas hos R.O.O.M för 595kr/st. Julklapp? Absolutely!
Så snabbt som tiden går säger det bara vipshuxfluxhoppsan och så är det nyårsafton. Vad ska ni ha på er? Glittrig klänning, kanske? H&Ms Mother and Daughter-campaign är i full gång med massor av fina festkläder. Extra festligt är att Jerry Hall och dottern Georgia Jagger är modeller. Så där extra lyxigt bara...

Varför har jag inte tagit mig tid och sett filmen Walk the Line med söta Reese Witherspoon och Joaquin Phoenix? Filmen om legenden Johnny Cash och hans älskade June Carter är ett mästerverk. Inte bara tala om musiken. Därför blir ledmotivet måndagens melodi.

Hoppas att er helg har varit bra och att ni
inte blåst bort kära bloggisar
Önskar er en underbar vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...