21 augusti 2011

Trettiotre

Redan har vecka trettiotre passerat. Tiden bara flyger. På ett vis skönt, på ett annat skrämmande. Den här helgen har varit som en bal på slottet och lite extra lång, då fredagen var en ledig dag för oss. Vilken skillnad en extra dag gör. En extra ledig dag gör så mycket, medan att arbeta en dag extra känns som en katastrof. Som ni vet har vi varit i Mölle och innan det var dags att vända hemåt gjorde vi ett stopp i Helsingborg. Maken har ångrat sig hela veckan att han in valde musslor när vi var på restaurang Inom förra helgen. Sagt och gjort så blev det återbesök redan efter en vecka. Gjorde absolut inte mig något. Innan lunchen blev det en del strosande och butiksbesök. En flygandeplättarblomma till nya krukan som köptes i Krapperup och en vintervit poncho fick följa med hem.



Lovade ju att visa er vad som fanns i påsen med fina texten på för ett tag sen. Voilá, här är den. Krukan köptes i slottsboden på Krapperup och har placerat sig på Mateus-fatet bakom soffan. Lilla silverburken med text fann jag i farfars källare härom helgen. På bilden ser ni också att fina lampfoten har fått en kompis. Först hade jag tänkt mig en skärm från Tine K, men det tog emot i plånboken. Sprang genom det stora varuhuset en eftermiddag och där fanns den. En vit enkel skärm för nästan en tiondel av priset på en Tine K. Ett fynd helt enkelt! Ett annat fynd som gjordes i helgen är mina fina poncho från Gina Tricot. Inte ofta jag handlar hos Gina, men i lördags blev det ett köp. Perfekt att ha om ryggen under frusna dagar tillsammans med en bra bok. Förresten den kostade ynka 149kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...