9 augusti 2011

Potpourri av ordning och reda..

Efter några dagars pysslande i arbetsrummet som innefattade sortering, utrensning, omorganisation och till sist lite piff är vi äntligen klara. När vädret inte är med oss gillar jag att börja rensa och då ordentligt. En hel sopsäck fylldes och vi fick helt plötsligt massor av utrymme att fylla med nytt (!) Fina inspirationskataloger från olika märken är alltid roligt att bläddra i. Dock har jag svårt att slänga dom när dom blir gamla och ersätta av nyare. Har ju ingen större användning av dom då, mer än att jag gillar att just bläddra och samla idéer. Favoriterna är Mimous. Är dom inte fina? Lägg märke till fina strukturen på framsidan på årsmodellen 2009-2010.


Tapetrester och prover samsas i vas från IKEA tillsammans med dekorationspinnar som används för att piffa till en blomkruka. Fin och enkel inredningsdetalj i ett arbetsrum. De rosa och turkosa tapeterna blir nog tavlor inom kort. Fina tapeter går även att använda som presentpapper. Litet tips!
Stringhyllan, som jag fick i födelsedagspresent för några år sen, har piffats om och går nu helt i vitt och svart. Favoritdatumet 29 visas på almanackan bakom min lilla samling av vita vaser. Lampan som även har en kompis en bit bort är inhandlad på Bolagret, Helsingborg.



Mina nyinköpta rör med pennor tillsammans med kubblock från Svenskt tenn och pennburk från Ordning & Reda. Ljusstake av Ernst som kläms mellan bokraden och hyllplanet pryder bokhyllan. Lyser upp de mörkaste vinterkvällar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...