2 maj 2011

Ja, ni undrar säkert var jag har tagit vägen och Ja är precis vad jag svarade i fredags på svenska ambassaden i Paris. Jag och min älskling har spenderat fem underbara dagar i den franska huvudstaden och kom hem som man och hustru. Oj vad det låter ovant och jag kan inte sluta titta på min fina ring. Det var vårt första besök i Paris och det var absolut inte det sista. Förutom att gifta oss har vi sprungit på de flesta turistattraktionerna. Eiffeltornet, Sacre Couer, Champs Elysses och Notre Dame. Vilken fantastisk stad.


Blev lite shopping också (så klart). En ny parfym från Marc Jacobs, macarons från Laduree, badskum från Sephora och rosa nyckelring. Apropå min nya parfym, läste jag att införskaffar man en ny doft in för sitt bröllop kommer mannen för alltid att förknippa den med bröllopsdagen. Därför ska den bara användas vid speciella tillfällen. Anteckningsblocket har följt mig sen september då all planering började. Alla tankar, funderingar, måsten och inspiration finns samlade i den. Kommer vara ett kärt minne.

Fina blommor fick vi när vi kom hem. Tack snälla. Mina fina ringar tillsammans med min morgongåva i form av en klocka. Tänk vilken bra smak min man har! Lägg märke till mitt lilla eiffeltorn.

5 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt! Det är något speciellt att gifta sig utomlands, jag gifte mig i Köpenhamn för 2 år sedan. Måste bara fråga, var har du fått tag på "love is all you need"?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecka! Love is all you need har jag köpt hos www.cestlavie.se. Misstänker att det var du som besökte bloggen Vårt nya Hus och undrade över de vita Babuscka-dockorna (?) Jag har likadana, är köpta hos www.nuncinredning.se.
    Happy Shopping!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hehe! Japp det stämmer! Man läser samma typer av bloggar :-) Hittade dockorna på ett annat ställe för de var slut på nuncinredning. Jag hittade dockorna i min "Family Living"-tidning precis när jag läst om dem på "Vårt Nya Hus". Komiskt! Har en liten 2-månaders bebis hemma så det är därför jag inte hänger med längre ;-)
    Tack för en bra blogg!
    Jag skriver en blogg som är lösenordsskyddad. Just nu blir det mycket bebis-skriverier, annars är det lite allt möjligt. Om du är sugen på att lkika in så skicka ett mail så får du lösenorden.
    KRAM

    rebeccaeriksson83@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till er!
    Många kramar J

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...