17 februari 2011

Lamino.I föregående inlägg visade jag elefanten som står högt på min önskelista och som jag snart hoppas kunna bocka av. En annan sak som finns på önskelistan, men som förmodligen aldrig kommer att bockas av, är Yngve Ekströms klassiska Lamino. Ek och grått fårskinn. En möbel man aldrig tröttnar på och som blir finare med åren. Att den påminner mig om favoritön Gotland gör att mitt hjärta bankar ännu mer. Under tiden jag samlar och drömmer har jag unnat mig en mini-Lamino. Verkade så enkelt på hemsidan, men när den damp ner i brevlådan häromdagen och jag öppnade kuvertet fick jag en smärre chock. Mini-delar, visst den är en mini men inte så miinii, och en lång instruktion. Fick pausa efter halva då jag läst mig till att träet ska kokas lite för att kunna böjas. Jaja klädsel till fåtöljen ska inhandlas i helgen och sen får jag väl testa mitt tålamod. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...