1 augusti 2010

Sverige-Danmark 2010.Jag och älskling har besökt en god vän i Köpenhamn. Passade därför på att göra en liten roadtrip. Tisdagen inleddes med ett besök i Malmö. Gassande sol och massor med folk. Inget perfekt väder att promenera i stan. Blev lite fika och strosande i alla fall. Ett besök hos Form/Design Center är en självklarhet. Lyckades även hitta både Moderna Muséet och till Byggfabriken. Planschen All is Pretty av Andy Warhol inhandlades på muséet och en liten namnskylt med texten HEJ hos Byggfabriken fick följa med hem. Har alltid gillat skylten Hello som sålts i Rädda Barnens webshop. Nu blev det en egen och billigare version till vår tavelvägg! Innan vi begav oss över sundet besöktes även det nya IKEA-varuhuset och ILVA. Häftigt att se ett helt nytt varuhus, men ärligt talat gillar jag vårt lilla gemytliga hus allra mest ♥
Väl i Danmark mötte vi regnet. Kändes som vi körde rakt in i ett tropiskt monsunregn. Som det regnade och där mitt i regnet, under ett paraply stod goa S och mötte oss. Jag har längtat efter dig! Efter en stund avtog regnet och en god middag på Jensens böffhus stod högst på att-göra-listan. Kvällen avslutades med sällskapsspel och mycket skratt.

Illum Bolighus

Onsdagen betydde besök på Carlsbergs museum och lite Ströget och Nyhavn. Det längsta stoppet blev så klart på Illum Bolighus, skulle kunna gå runt där i timmar. Vilka saker och vilken miljö. Älskar Köpenhamn. Blir nog en tripp dit själv snart, då jag lämnar inte lika shoppingglada älskling hemma ♥

Louisiana, Museum of Modern Art

På torsdagen var det dags att lämna Köpenhamn för Humlebäck och Louisiana. Rekommenderar detta fina museum till alla konst- och designintresserade. Även här köptes en plansch till tavelväggen, nämligen 1025 Farben av Gerard Richter. Den har ett rätt udda mått, så jag får förmodligen specialbeställa en ram, men den kommer att bli så fin!
Avslutningsvis återvände vi till Sverige via Helsingör-Helsingborg. Hade tre underbara dagar, men konstigt nog är det alltid lika skönt att komma hem. Tack S för trevligt sällskap, övernattning, frukost och guidning. Ses snart!


Imorgon bär det av till Öland. Ha det bra goingar!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Nu blir jag allt avvis på dig.Jag som letar efter Andy Warhol affischer...Så dem hade den i Malmö på Moderna muséet.Det får bli en tripp dit snart..Hur länge till har du semester?Tänkte om om vi skulle träffas en dag?

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det jag...Vi träffas jätte gärna en dag i veckan om du hinner.

    KRAM!

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...