24 juli 2010

Västkusten.Tillbaka efter några härliga dagar på västkusten. Började med en tur till Göteborg. Strosade runt bland affärer och cafeér i strålande solsken. Härligt.

Äntligen har en liten ekollonvas av Estrid Ericson hamnat i min ägo. Nu väntar jag bara på ett litet ekollon, som tydligen är lämpligast att införskaffa i oktober, sen ska jag se om jag lyckas odla fram en liten ekplanta. Så länge njuter jag bara av den enkla formen på vasen. Vem vet, kanske ett fint pelargonblad får turen att placeras i vasen så länge?
Andra dagen tillbringades i Fiskebäckskil, där serien Saltön för övrigt spelades in. Här skulle jag inte tacka nej till ett sommarhus. Vilka hus och trädgårdar, med framförallt stämningen. Hav åt vilket håll man än vände sig, klippor för soliga dagar och lukten av tång. Underbart. Gränd upp och ner avverkades och avslutades sen med lunch innan det var dags att vända mot Kungälv igen. För att slippa ta motorväg tillbaka, snabbt och effektivt, men ack så tråkigt, bestämde vi oss för att ta vägen över Orust och Tjörn Höga broar, djupa dalar och glittrande vatten. Verkligen vackert. Havet kan man aldrig få för mycket av. Tillbaka hos Js gulliga moster lagades det mat, dracks vin och trädgårdsplaneringen var i full gång. Tack för allt H. Vi kommer absolut tillbaka! ♥
Fredag var dagen för hemfärd. Även här bestämde vi oss för att undvika motorvägen och körde via Borås, Gislaved, KursivrnamKursivo och Ljungby hem. I Gällstad utanför Borås gjorde vi ett litet stopp på Lager157. Var även tänkt att vi skulle besökt Rum21 i Borås, men tyvärr hade de semesterstängt, så det får bli en annan gång.
Idag regnar det, rätt skönt måste jag erkänna. Skönt att bara slappa. Har ändå orkat med en runda på IKEA för att hjälpa M att köpa ny soffa. Blev riktigt fint!
Imorgon ska det åter packas för på måndag är det dags för nästa roadtrip. Malmö och sen vidare till Köpenhamn. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...