6 april 2010

Holländskt radhus. Vilket imponerande ljusinsläpp i detta underbara radhus. Radhuset tillhör familjen Bergström som bor i holländska Wassenaar. Det jag minns från min tid i Wassenaar, en ort en bit från Haag, är just dessa fantastiska radhus. Ofta med tre våningsplan och med just detta fantastiska ljusinsläpp. Fantastiskt.
Familjen Bergström hag ersatt rosa heltäckningsmattor med skandinavisk enkelhet.

Kul detalj i trapphuset att lämna ytan bakom trappräcket omålat. Enkelt men effektfullt. I like! Den svarta pallen designad av Ingvar Kamprad står högt på min önskelista. Säljs tyvärr inte längre, utan det är Blocket eller Tradera som gäller.
Mysigt med burspråk, framförallt när man kan krypa upp men en varm pläd och en bra bok. Även pläden av Pia Wallén är en önskan. Dock då i svart/vitt.


Härlig uteplats. Vi har förresten beställt häckplantor till trädgården, bör komma om några veckor. Längtar efter att få vara ute och pyssla i vår trädgård. En Agapanthus, helst vit, kommer absolut att få bo på vårt trädäck. Underbar växt, som om man har tur kan övervintra i varmförråd.



bilder:Hus&Hem

2 kommentarer:

  1. Uteplatsen är en favorit hos mig!snygg sittplats!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig radhus, sådär fint vill jag oxå ha det. Men men, snart är vårat som vi vill ha det...nästan iaf. :-)
    Nu funkar länken till tävlingen, vet inte vad som hänt.
    Kram

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...