22 mars 2010

Nightfly.Första gången jag såg Nightfly var det omedelbar förälskelse. Det var som om blixten slog ner. Precis min stil. För tillfället hade jag varken råd eller lust att betala nästan tretusen kronor för detta underverk. Istället tänkte jag att det kan väl inte vara så svårt att klippa, klistra och med hjälp av lite fiskelina skapa en egen. Sagt och gjort begav jag mig till det stora varuhuset, fyndade en Enje rullgardin. Ritade en mall och började klippa. Klippa, klippa. Det var ett evigt klippande. Lamphållare införskaffades på Panduro, fiskelina fick jag av Älskling och vitt filttyg köptes. Filttyget skulle användas till den lilla pricken på blomman för att hålla fast fiskelinan. Tiden gick, vi flyttade, hus byggdes och idag två år senare är den KLAR och upphängd. Jag kan även avslöja att jag fortfarande är lika, om än inte mer, förälskad i min lampa ♥


Ett tips till alla. Deppa inte ihop. Bli istället kreativ och skapa er egen version. Vem vet, den kanske blir bättre än originalet!

KRAM

4 kommentarer:

  1. Nu blir jag riktigt avis, du är så himla duktig, jag vill oxå ha en sån lampa, fixar du en till mej??? ;-) blink, blink...Kram från bruna bönan snigeln

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Har för mig att jag har en beställning inne på 1 styck eller hur var det.... :-)
    Du e jätte duktig!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Blev ju superbra ! Är leverans tiden 2år ?? Kram kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Jag har mallen med blommorna hemma. Jannice har med gjort en sådan och tanken var att jag med skulle fixa en, men än har det inte blivit av. Får se om det blir när vi flytta in i huset. kram

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...