4 februari 2010

Snickarglädje. Ja, vilken glädje alla dessa snickare har i inredningsprogrammen som visas var och varannan dag. Tänk bara på Willy i Bygglov och Johnnie i Room Service med alla sina skämt på klingande gotländska. Blir bara glad av att titta på dom! Lyckades hinna se på både Bygglov och Room Service denna vecka. Avsnittet i Bygglov hemma hos Frank och Emma var precis min stil. Det gamla gula turisthotellet, där veranda och entré stylades, ligger inte långt härifrån. Kan verkligen rekommendera handelsträdgården Hörnsjön där alla deras blommor inhandlades. Större delen av våra träd, buskar och plantor kommer där ifrån. Otroligt kunnig personal och stort utbud. Alltid lika härligt att åka rätt ut i skogen och där i en liten glänta dyker denna underbara trädgård upp. För att se öppettider klicka här

Mija är otroligt duktig och lyckas på något sätt alltid få det perfekt. Har sneglat på tapeten från Boråstapeter, men har precis som Frank och Emma aldrig riktigt vågat. Tillsammans med allt det vita blev entrén en succé. En rolig detalj tyckte jag var de små designstolarna som placerades på listen ovan panelen. Kul!

.........................................................................................................................................

Veckans avsnitt av Room Service föll mig dock inte riktigt i smaken. Mörkt, punkigt och virrigt. För mycket saker, färger och detaljer. Fast paret verkade nöjda och ska äntligen flytta ihop. Däremot gillade jag verkligen den lilla arbetshörnan som byggdes. Enkel, smart och funktionell. Hade förmodligen inte valt den tapeten, men den är ju lätt att byta ut.

Prinsessan-på-ärten konstruktionen kanske inte är idealisk för vuxna människor, men kan vara gullig i ett barnrum, där det ofta är pyjamaspartyn och mycket lek och mys.
Något som jag föll pladask för var matbordet som Mattias byggde. Vilken bordsskiva, men det som jag förälskade mig i var de vita svarvade bordsbenen. Vill ha! Dessutom erbjuder Happy Color just nu 30% rabatt på just benen Tipp Toe Table. Tyvärr kan man endast handla i deras butik i Stockholm.
Allt var alltså inte negativt och det är ju alltid trevlig att lyssna på lite gotländska ♥

bilder:Kanal5.se/roomservice och Hemmakanalen.se


Nu är det dags för Antikrundan. Trevlig kväll

1 kommentar:

  1. Jag gillade inte heller det RS gjorde, men tycker att Mija nästan alltid får till det, Hon skulle jag mer än gärna släppa in i mitt hem. kram

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...