24 februari 2010

Betong. Har alltid varit förtjust i betongkrukor, särskilt när dom placeras utomhus. Det här råa robusta, men samtidigt enkla, tilltalar mig. Efter att ha sett veckans avsnitt av Bygglov är jag ännu mer förälskad. Men mest förundrad är jag över att jag har kunnat missa Skulpturfabriken i Slite. Har ju tillbringat de flesta av mina somrar på just Gotland. Hur har detta kunnat undgå mig? Nästa tripp till Gotland innebär ett besök i Slite, det är ett som är säkert.
Krukan Kvadrat var den som Mija fick prova på att tillverka, men jag gillar Kobbe minst lika mycket. Nu blir det kanske en tur till ön även i sommar...



bilder:Skulpturfabriken. Bild 1 Kvadrat, Bild 2 Kobbe


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...