14 januari 2010

UNDERLIGT. Varje söndag brukar jag sätta mig och se över planeringen för kommande vecka. Både för jobb och privat. Jag checkar läget på diverse bloggar och inredningssidor för att se om jag hittar något spännande att blogga om. Passar även på att fotografera, då kvällarna i veckorna fortfarande är för mörka. Längtar efter ljuset! Sen gör jag en grovskiss om hur och vad jag kommer att blogga om. Självklart kan det ändras då det dyker upp inspiration hela tiden!

Denna veckan har varit lite ovanlig. Upptäckte två saker i söndags ,som jag verkligen gillade och tänkte dela med mig av här på bloggen, men tyvärr hann andra duktiga bloggare som Frida med Trendenser och Lotta med Alla bäckar små före mig. Nästa gång få jag vara kvickare. Upptäckterna tåls att visas igen, så här kommer dom!

Bild: IsaForm

Nyheter från IsaForm. Planscherna påminner lite om affischen Tre, la mela e la pera av Enzo Mari. Gillar verkligen Isas päron! Isa är en begåvad tjej och man vill verkligen ha allt i hennes webshop. J:s syskonbarn har fått varsin uppskattad tavla av oss i present. Själv har jag unnat mig planschen There´s no place like home, som hänger i köket och gör mig glad varje dag.

Bild:Coulson Macleod


Min andra upptäckt var fina tavlor av Coulson Macleod. ArtWithAttitude.NotForSquares består av kvadratiska tavlor i begränsad upplaga. Motiven är tryckta små budskap eller kända repliker från romantiska filmer. Kul att se om man känner igen alla! Min favorit är självklart `Nobody put´s Baby in a corner

Förresten, jag var på det stora småländska varuhuset ikväll och fyndade en lampfot. En exakt miniversion av IKEA 365+ Brasa. Tyvärr ingen skärm, men det blir en lite utmaning! Jippe jag är så glad, perfekt till tv-bänken.

Nu är det dags för en rask promenad
KRAM

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag hittade hit via Zinka. :) Vilken trevlig blogg du har. Jag gillar också de där fina bilderna från duktiga Isa. :) Ska beställa dem tänkte jag.

    Mvh Malin

    Kika inom min inredningsblogg om du har lust? :)
    Hm, kan visst inte klicka in länken.

    Bloggen heter Inspiration & design, sök på det så hittar du mig. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har svarat dig inne hos mig. :) Kan inte klistra in kommentaren här. :( /Malin I&D

    SvaraRadera
  3. Hej hopp, visst är det så att man lär vara snabb, men herregud, alla skriver om samma saker jämt tycker jag. Titta bara när Ikea katalogen kommer...:-)
    Ha det gott.

    SvaraRadera

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...