15 januari 2010

Lärkstan. Sofi och Daniel visar upp sin fina lägenhet i tidningen Sköna Hem. Efter rivna väggar och nyskapade rum är lägenheten helt underbar. och perfekt för en barnfamilj.
Ljuset bara flödar in. En riktig drömlägenhet mitt i Stockholms city.

Skåpet i hallen döljer ett element och är platsbyggt, påminner mig väldigt mycket om Asplunds förvaringsserie Snö. Bra idé! Gillar deras tavelvägg i köket. Önskade att jag hade en sådan stor ledig vägg. Jag får nöja mig med att pyssla med min tavellist i sovrummet.

Kakelugnen i vardagsrummet höjer mysfaktorn ytterligare. Lägg märke till den fina taxen. Tonerna av pastell gör att lägenheten med den vita basen känns hemtrevlig och inte stel.

I gästrummet har hyllsystem från Elfa använts för att förvara familjens alla böcker. Denna lösning har vi i vårt arbetsrum och den är verkligen praktiskt! Rymmer hur mycket som helst. Lampan Liv står högt på min önskelista! Gillar familjens röda mekanikerskåp. Kul med en färgklick. Den gigantiska speglen i hallen står lutad mot väggen.

Vilket sovrum! Hade nog aldrig lämnat sängen i detta lilla paradis...

bilder: Sköna Hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...