21 december 2009

DanföredanföredanföreDopparedan...

...tror att jag fick det rätt! I alla fall är det bara fyra dagar kvar till Julafton! Nu är allt klart och det är bara att njuta av stillheten och det underbara vädret. Termometern har passerat -10 och jag sitter och myser framför brasan.

Inredarna på tidningen Sköna Hem har fått förverkliga sina juldrömmar genom att bygga miljöer och tapetsera kulisser för att visa hur deras drömjul ser ut.
Karolina Karlsson om sin drömjul. "Den 23:e december är den bästa ­dagen, då gör vi vackra paket och dricker glögg. Den 24:e är ett härligt kaos, med vänner, släkt och tre olika ­firanden. Men sedan ska jag leva mitt liv i sängen. Läsa julklappsböcker, kolla på filmer i datorn, äta lusse­katter och dricka te. Jag tänker inte ta av mig ­pyjamasen förrän framåt nyår." 



En annan sak som är viktig för många, speciellt kanske för den äldre generationen, är att få samla hela sin familj runt matbordet. Precis så är det även för inredaren Anna Cardell.
"På julen vill jag umgås med min familj och kära vänner. Bäst är när vi samlas runt middags­bordet och njuter länge av mat, dryck och skratt. Jag hoppas också få tid att läsa böcker, och jag älskar också något så ­omodernt som ­högläsning. Den lite höga soffan passar ­utmärkt både som sittmöbel vid bordet och att krypa upp och mysa i. Rummets färger har jag hämtat från naturen – vinterns bleka palett."




Per Wennberg har precis som Karolina valt att inta julen i ryggläge, fast kanske på ett lite stelare brittiskt vis.
"Min drömplats just nu är ­vardagsrummet och soffan. Jag har blivit helt besatt av ­tanken att bara få vara ledig och inte göra ­någonting. Koppla av och läsa en bok eller ­tidning utan att behöva känna att jag måste göra någonting nyttigt. Min inspiration till vardagsrummet kom från chesterfieldsoffan med ­brittiska Union Jack på ryggen, i form av engelska tillverkaren Andrew Martin."

bilder:Sköna Hem

Hur firar ni helst jul?
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stora som små kommentarer är uppskattade. Blir glad varje gång, tack ♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...